24 June 2012

St. Vincent 20 de juny Sala Apolo




Robòtica i seductora

No fa ni mig any que St. Vincent van passar per la Ciutat Comtal (Primavera Club). Encara se’n parla i s’esperava amb ganes aquest retrobament amb el directe d’Annie Clark i la seva banda, composada per dos teclats, una bateria i ella, l’ànima: Annie, equipada amb una increïble veu i guitarra de contrastos. Vestia samarreta de coll tancat estreta i fosca amb tocs brillants, shorts negres de pell sobre leggins tupits i botins amb taló.

L’Apolo presentava mitja entrada, algun que altre crit i aplaudiment saccejava les ganes de catar el directe de St. Vincent en una sala tan mítica. Eren les 21’50 quan Clark i la seva banda van encetar el bolo amb ‘Marrow’, tema del segon disc, amb el que es va començar a crear atmosfera. Van seguir amb ‘Cheerleader’: interpretada de manera molt sensorial, començant així a tocar la pell per mitjà d’una veu que es trencava a cop de destripadora guitarra. Amb ‘Chloe in the afternoon’, un altre tema del seu segon disc, Annie va anar afilant més la veu, arribant a recordar algun tema de Björk.

La cara de nina d’Annie, contrastava amb el so potent i penetrant, desquiciat i posseït que neixia de la seva guitarra blanca i vermella, un so que acompanyava de robòtics i persistents passos sincopats endavant i enrere de l’escenari, alhora que es tocava els cabells escabellant-se i cubrint-se la cara amb ells.

Va ser just aquí, quan ens va agraïr la nostra presència i aplaudiments, amb un ‘muchas gracias’ i va interaccionar de manera pausada i tranquil·la amb el públic, explicant-nos que venia d’un poblet de Dallas, que li agradava Barcelona i caminar pels seus carrers entre gent atractiva.

Amb ‘Actor out of work’ va sembrar un dels moments més melòdics de la vetllada, juntament amb ‘Cruel’ a la que el públic va respondre picant de mans. En aquest moment, ja ens tenia a la butxaca, quan va donar pas a un sentit i baixat de revolucions ‘Surgeon’: tema inspirat en la biografia de Marilyn Monroe. Ens trobàvem a l’equador del concert i el ritme seguia pujant, entre guitarra desternillant, veu de mil registres i teclats atmosferitzadors colpejats amb bateria persistent. L’Apolo era seu, Clark estava còmoda a l’escenari i dominava la sala amb mirades seductores i descarades a un públic majoritàriament masculí.

És llavors quan ens va deleitar amb un sentit i conmovedor ‘Champagne year’, seguit de ‘Neutered Fruit’, ‘Year of the tiger’ i ‘Northern lights’ que van sonar d’una tirada, amb la mateixa força i contundència.

Sense ni deixar-nos temps a respirar va donar pas a la ja habitual versió de ‘She is beyond good and evil’ de The Pop Group, tema que va convidar a ballar al públic, que es va trobar de sobte enmig de la boràgine que va desencadenar ‘Krokodril’. Annie va passar la guitarra a la seva companya i donant 2 voltes a l’aire al micròfon es va llençar a la massa, fent embogir totalment el públic, que la seguia amb la mirada i la boca oberta. Annie no va deixar de cantar ni un sol moment, mentre surfejava sobre els caps de la gent, fins a aconseguir posar-se totalment dreta sobre espatlles i mans, per seguir amb un posat igual de sensual que podria tenir dalt l’escenari. Sense saber ni com, tornava a ser dalt l’escenari, que en enfosquir-se la va fer desaparèixer. Molts serem els que d’entre el públic ens quedarem amb aquest tema i la seva escenificació: Annie embogida amb i entre el públic.

Acte seguit van donar pas al bis, s’acostava el final. Van sortir a tocar dues cançons dels seus dos primers àlbums, ‘The Party’ i ‘Your Lips Are Red’.

Així es va posar punt i final al concert, un directe digne de viure, una oportunitat per vivenciar a flor de pell el que transmet St. Vincent en les distàncies curtes, una aposta que avista lluny.

Ariadna Blanch

No comments:

Post a Comment

Tu opinión es importante

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...