13 May 2011

L'entrevista del divendres

ALBERT PALOMAR


POETA I HOME RERE PLOUEN
Un dia Jesús volia enviar l'energia musical a Catalunya i, després de dubtar, si tornar-la al senyor Puntí va preferir esparcir el poder d'aquesta expressió artística i fer-la nèixer en la figura del manresà Albert Palomar, un home que en qualsevol de les seves cares mostra un compromís vital amb la música dels déus, els seus inspiradors. Ell es desscriu així 'Albert Palomar Sóc melòman. Toco amb Plouen. Sóc vegetarià i epicuri però el vi blanc només a l'estiu' jo només l'estimo tal i com és.



¿Algún recuerdo musical de infancia? Quizás tu primer disco...
El meu pare tenia una acústica Suzuki similar a una Martin D35 a dalt de l'armari, a vegades la baixava, l'hi treia la pols i em tocava la cançó "Arts Eròtica" del Pau Riba. Jo anava per Pianista però vaig voler apendre a tocar la guitarra només per fer aquell tema. La majoria de temes que composo encara ara els faig amb aquells acords, no en necessito cap més :). Encara toco aquella guitarra Suzuki als concerts. Ja no es fan instruments com els d'abans...

¿Qué artista te hace reír?
Joan Colomo, és la perfecta unió entre intesitat, humor, tendresa i mala llet

¿Qué canción te hace llorar?
"Until the end of the World" dels U2 sempre serà la meva cançó, i serà la que sonarà d'aqui 87 anys quan llencin les meves cendres davant del cap de Creus set Eunucs vestits d'Elvis i amb escolps.  

U2 Until The End Of The World por Longtimeman


¿iTunes o Spotify/ vinilo o mp3?
Vinil, la resta sona com el putu cul i olora a formatge d'Andorra.

¿Cuál fue el primer concierto al que fuiste?
El primer va ser amb 11 anys, m'hi van portar els meus pares. Va ser dels The Cure al Velodrom d'Horta de Barcelona. Va ser la gira del "Desintegration" jo era super fan del Robert Smith i va ser un xoc molt fort. Recordo que aquell va ser el primer dia que vaig mirar un escenari i vaig pensar "Jo vull fer això quan sigui gran".

¿El último concierto al que has ido?
El de Inspira al Vermell de Manresa. Aquest tio sap tocar la acústica i la banda que porta en directe són d'una altra època. També vaig anar fa poc a veure en Paul Fustér en un pis a Barcelona, va ser màgic.

¿Que es lo que te hace levantarte cada dia?
Poder donar-li un petó de bon dia a la meva dona

¿Qué bandas que te molan nunca has podido ver en directo?
Moltes, Sunny day real State, Queens of the Stone Edge, Ac/Dc, Rolling Stones...

Si no hubieras sido cantante...
Seria Cuiner

¿Por cierto que te consideras?
Un bípede en zel, epicuri, melòman i amant de les etapes de muntanya del Tour de França.
 

¿Qué es para ti el éxito?
Als concerts que ho fem bé, veure ulls brillants de la gent. Quan passa és com volar. Això és l'éxit

Tu mayor proeza y tu mayor fracaso.
Seguir sempre l'instint i no haver acabat la carrera.

¿Cuál es tu serie favorita?
L'imperdible Parker Lewis, m'encantaven les seves camises.

¿Película que te cambió la vida?
El Planeta Libre

¿Qué conjunto musical te gustaría resucitar?
Joder Pau! això no es pregunta! Nirvana!

Héroe de infancia.
Robert Smith + David Bowie + Miguel Bosé + Parcker Lewis

Referente actual.
El meu pare

Enumera tus salas favoritas y tus festivales preferidos.
La millor sala d'Europa és el Vermell de Manresa i el meu festival preferit és el (((gargall)))

¿Disco de estudio o álbum en vivo?
Disc d'estudi, els directes són per veure'ls en directe, a part, fa 20 anys que no és fan discos en directe. Tots els que es venen com si fossin així, són mentida, estàn retocats després i en molts casos es regrava la veu. Fins hi tot s'hi afegeixen sons de públic d'altres concerts, ho sé de bona mà... Ja no hi han artistes com els d'abans. Ara és tot 2.0

¿Has viajado al extranjero para asistir a un concierto o festival?
He viatjat a l'estranger per tocar

¿Alguna locura que hayas cometido y que recuerdes con cariño?
Escapar-me a veure els Planetas amb tu, en Ciscu i el Fran a Lleida el primer dia de cole. Els vaig dir als de casa que havíem de fer un treball molt important..

Próximos proyectos profesionales...
Preparar el 4art disc de Plouen pel 2012 i el meu primer disc en solitari que sortirà a finals d'aquest any

¿Qué es para ti un NERD?
Un bípede en zel mig Julián mig ben parit.




1 comment:

  1. el paio més ben parit del panorama manresa..., de llarg !

    ReplyDelete

Tu opinión es importante

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...