Una
Gainsbourg que no brilla
Un
Razzmatazz 2, que no està plè del tot, espera amb tranquil·litat
la presència a l’escenari de l’actriu i cantant Charlotte
Gainsbourg. La sala acull un públic d’actitud distesa i propera,
amb important afluència de francoparlants i una mitjana d’edat que
ronda la trentena. La sensació és d’estar en un concert d’amics,
coneguts i fans de la musa de Lars Von Trier. Sembla que s’esperava
major afluència, ja que inicialment la idea era ralitzar l’event a
la sala gran, així i tot li costa d’omplir-se. Estem dins el Grand
Tour Francia, event
que també compta amb les actuacions de Kavinsky,
Jupiter
i Pegase.
La
filla de Serge Gainsbourg i Jane Brikin apareix a l’escenari a les
10’35 de la nit, just després de que hagin sortit els músics que
l’acompanyaran a la presentació del seu tercer àlbum ‘Stage
Whisper’.
Íntegrament vestida de blanc impolut, al igual que els músics, amb
els cabells deixats anar i un posat tímid que denota cert
nerviosisme somriu a la massa, mentre el públic li respon amb crits,
xiulets i comentaris admirants de la l’encandilant bellesa i
lluminositat que emana.
Entre
els músics hi ha la presència, gens discreta, del més que conegut
Connan
Mockasin. Just immediatament després de que Gainsbourg s’acomodi
en un tamboret, també blanc, enceten el directe amb ‘Terrible
Angels’.
El succeeixen altres temes tals com ‘Paradisco’,
‘Got to Let Go’,
‘Out of Touch’ i
‘Heaven Can Wait’
entre
d’altres. La sensació que es rep a baix de l’escenari és la
falta d’entusiasme amb la que Charlotte interpreta tots i cada un
dels temes, entretallat-los amb algun discret ‘Thank you’. Uns
temes que un rere l’altre s’escapen desangelats, sense
credibilitat ni força. Entre el públic comencen a sentir-se
discrets murmuris, que a mesura que avança el bolo, es van fent més
presents i trenquen l’atmosfera d’espectació que inicialment es
respirava.
En
algun moment de l’actuació, la francesa acompanya la seva
esmorteïda veu amb percussió, tot i que sembla que sigui un fet
impostat que no es creu massa. A l’equador
del concert s’aixeca i es situa a la bateria, per acompanyar
Connan Mockasin a‘It’s
Choade My Dear’,
potser ens trobariem davant el moment més àlgid de la vetllada.
Sigui dreta, asseguda, fent ús de la percussió o amb la veu,
Gainsbourg no convenç i finalitza l’actuació, sense fer ni un sol
bis, amb una versió de ‘Ashes
to Ashes’ de
David Bowie, deixant
un públic amb certa decepció i esperant veure i gaudir d’una
Gainsbourg que avui no ha sortit a l’escenari.
El
directe de Charlotte Gainsbourg no arriba al públic. Tan magnètica
a l’ull, tan apagada a l’oïda.
Ariadna
Blanch
No comments:
Post a Comment
Tu opinión es importante